تفاوت خانم های با حجاب و خانم های بی حجاب

پرنیان پاکدامنی

برای هرچیزی زکاتی است و زکات زیبایی پاکدامنی است.(حضرت علی)

دو تا شکلات توی دستم بود.
یکی از اونا رو باز کردم تا بخورمش. نگاهم افتاد به روبروی خودم.
دو تا خانم رو دیدم. به گمانم مادر و دختر بودند(از سن و سالشون معلوم بود). شایدم نبودن
فقط یه کم از کم بیشتر حجاب دختر خانم اونی نبود که بتونم ازش بگذرم.
بلافاصله فکری به ذهنم زد.
رفتم جلو و خیلی مودبانه رو به مادره کردم و سلام کردم.
- سلام
-ببخشید میشه یه لحظه وقتتون رو بگیرم؟
- خواهش میکنم، بفرمایید
- ممنونم
دستم رو باز کردم و دو تا شکلات رو تعارف کرد
 دستم رو باز کردم و دو تا شکلات رو تعارف کردم و گفتم:
قابلی نداره، دهنتون رو شیرین کنید.
مادره هم همچین منّ و منّی کرد و اون شکلاته که هنوز باز نشده بود رو برداشت و تشکر کرد.
اون یکی رو به دختر خانمه تعارف کردم و گفتم:«شما هم بفرمایید»
اما...
گفت میل ندارم و همچین انگاری خوشش هم نیومد.
اومدم خداحافظی کنم که صورتم رو به سمت مادره برگردوندم  و گفتم: ببخشید، یه سوال؟
- بفرمایید
 -میتونم بپرسم چرا شما اون شکلاتی رو که پوست نداشت بر نداشتید؟ آخه همین الان پیش پای شما من بازش کردم که خودم بخورم.
-راستش گفتم شاید کثیف شده باشه

سریع رو به سمت دختره کردم و گفتم:
- میدونید فلسفه ی حجاب چیه؟
- یه نوع پوششه که البته سلیقه ای هم هست
لبخندی زدم . گفتم:
-فلسفش رو مادرتون گفتن.
با تعجب سوال کرد:
- مگه مادرم چی گفتن؟
 - جلو گیری از کثیف شدن. شکلات ها اگه پوست و جلد نداشته باشن زود کثیف میشن و خاطر خواه کمتری دارن. ولی وقتی توی جلدشون باشن خریدارای ارزشمندی دنبالشون میان.پوستشون رو که کندی زود آلوده میشن. ما آدما هم همینیم.
چه مردها و چه زنها. پوشش برای همه هست. چون اگه نباشه زود مگسها دور ما جمع میشن.
گفتم و زود ازشون جدا شدم و رفتم...
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در 21 / 5 / 1391برچسب:,ساعت16:38توسط مینا | |